Saturday, July 05, 2008

Att göra vad som förväntas av en

Eftersom jag har skägg, spelar westerngitarr och gillar Steinbecks Vredens druvor borde jag ju överraska mig själv med att inte anskaffa en fyra-cdbox med Merle Haggard.

Men han är så bra att jag inte kan låta bli.

Nu kan jag ju sitta i mitt föräldrahem efter lite för många semesterdagar spenderade här, och till den gråååååtande steelgitarren i House of Memories sjunga med i texten:

My house is a prison
where memories surround me
there's no place to hide
where memories won't find me

My house of memories
is all I own
I'm all alone
in my house of memories


Solen sjunker i skogen under de annalkande åskmolnen, luften är mättad av fuktighet som väller in genom den öppna balkongdörren. I min behagsjuka leda överröstar jag de högröstade sommargästerna nere på grusvägen med Merle. Han ekar över nejden.

No comments: